იუდა დიდი ოთხშაბათი
დღეს დიდი ოთხშაბათია — იუდას მიერ ქრისტეს ღალატის დღე. იუდაზე ბევრია ნათქვამი წმინდა კვირის საეკლესიო საგალობლებში.
შეიძლება ითქვას, რომ ის ამ საგალობლების თითქმის მთავარი გმირია. ხვალ, დიდ ხუთშაბათს, ლიტურგიაზე, საუბარი მხოლოდ მის შესახებ იქნება — თუმცა, ეკლესიის უდიდესი საიდუმლო ზიარების დამკვიდრების გახსენებისას, უფრო მიზანშეწონილი იქნებოდა ევქარისტიის შესახებ საუბარი. არა იუდა, იუდა და მხოლოდ იუდა. ის ძალიან ცუდია, თუმცა ჩვენც ცუდები ვართ, მაგრამ მაინც კარგები ვართ. დიდი პარასკევის ანტიფონები ასევე ძირითადად იუდას ეძღვნება. და ვინც ოდნავ მაინც ყურადღებით უსმენს ამ დღეების საგალობლებს და ტროპარიებს, ნამდვილად გაუკვირდება, რატომ საუბრობენ წმინდა კვირის ტექსტების მამები-მხოლოდ და მხოლოდ იუდას ვერცხლის სიყვარულზე, როგორც მის მიერ ქრისტეს ღალატის ერთადერთ მოტივზე? საიდან მოდის იუდას ასეთი «გამარტივება»? იუდა ხომ არ არის «ბრტყელი» პერსონაჟი.